Všeobecný administratívny pracovník
Obsahom vzdelávacieho kurzu sú asistentské a sekretárske práce.
Odborné vedomosti
- Pravidlá písania a úpravy písomností
- Podniková ekonomika
- Spôsoby a metódy komunikácie
- Softvéry a odborné aplikácie
- Digitalizácia pracovného miesta
- Majetok podnikateľského subjektu/organizácie a jej správy a evidencie.
- Pravidlá evidovania korešpondencie, zmlúv a ďalších dokumentov
- Pravidlá a postupy skartácie
- Hospodárska korešpondencia
- Pravidlá gramatiky a pravopisu
- Náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
- Zásady správneho telefonovania a elektronickej komunikácie
- Vnútorné organizačné smernice – normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy
- Spôsoby využívania dokumentov v elektronickej podobe
- Online interná a externá komunikácia
- Elektronizácia dokumentov
- Postupy a spôsoby vedenia požadovanej dokumentácie, agend, evidencie, štatistík a iných administratívnych činností, ich spracovávania a archivovania v súlade s registratúrnym poriadkom
- Metódy a postupy inventarizácie, dokladová a fyzická inventúra, druhy inventarizácie: riadna a mimoriadna. Inventarizačný rozdiel: prebytok, manko, škoda, prirodzený úbytok. Náležitosti inventúrneho súpisu a inventarizačného zápisu.
- Základné znalosti z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.
Odborné zručnosti
- Inventúra majetku príslušného oddelenia
- Vedenie príslušnej evidencie v administratíve
- Evidencia prijatej a odoslanej korešpondencie (v registratúrnom denníku), výdaja pracovných pomôcok zamestnancom, evidencia majetku a pod.
- Zabezpečovanie starostlivosti o doklady (ich triedenie, ukladanie, archivácia)
- Správa príslušnej dokumentácie
- Zaznamenávanie, zakladanie, triedenie, rozdeľovanie, vyhľadávanie, evidencia, archivácia, skartácia a pod.
- Príprava správ/dokumentov podľa pokynov nadriadeného pracovníka
- Vyhotovovanie zápisov z porád a rokovaní, korektúra zapísaného textu, spracovávanie databázových súborov a tabuľkových procesorov, vrátane vytvárania tabuliek, grafov, počítačových úprav textov a pod.
- Získavanie a odosielanie dokumentov v elektronickej podobe
- Online interná a externá komunikácia
- Komunikácia a spolupráca s ďalšími úsekmi a útvarmi organizácie
- Spolupráca pri zabezpečovaní firemných podujatí
- Zabezpečovanie kancelárskych potrieb, pracovných pomôcok a zariadení
- Vystavovanie objednávok napr. na kancelárske potreby, IT a telekomunikačnú techniku, osobné ochranné pracovné prostriedky a pod.
- Prijímanie a evidencia elektronickej firemnej korešpondencie a telefonických hovorov
- Elektronizácia dokumentov
- Obsluha výpočtovej a kancelárskej techniky.
- Kancelársky balík Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook
- Prehliadanie webových stránok na internete a práca s Gmail, YouTube, Facebook.
- Práca cez počítač, tlačiareň, fax, kopírovací stroj, skener a pod.
Požiadavky prijatia na kurz:
1, Stredoškolské vzdelanie – min. výučný list
2, Byť v evidencií uchádzačov o zamestnanie na ÚPSVaR
3, Zamestnaní majú možnosť hradiť si kurz sami na splátky.
Rekvalifikačný kurz je možné absolvovať aj dištančne on-line z pohodlia domova.
Doklad o absolvovaní kurzu: Certifikát
Funkcia: Všeobecný administratívny pracovník
Cielené publikum: Všetci záujemci, ktorý sa chcú uplatniť ako administratívny pracovník