Projektový špecialista (projektový manažér) zodpovedá za riadenie projektu, dodržiavanie stanovených míľnikov projektu a za splnenie projektom stanoveného cieľa. Riadi členov projektového tímu, koordinuje jednotlivých dodávateľov, sleduje dodržiavanie časového a finančného plánu a rieši možné riziká a problémy vznikajúce počas projektu. Vedie projektovú dokumentáciu, vyhotovuje reporty pre manažment, vedie pravidelné projektové porady, odsúhlasuje jednotlivé platby a v prípade potreby vedie krízový tím. Projekt riadi v rámci organizáciou schválenej štruktúry, zodpovedá za dodržiavanie štandardov kvality a v prípade potreby sa zúčastňuje pri riadení rizík.

Všeobecné kľúčové kompetencie

Matematická gramotnosť

Absolvent kurzu dokáže s využitím matematických metód a modelových prístupov tvorivo reagovať na riešenie úloh generovaných praxou. Má schopnosť riešiť problémy rôznych matematických oblastí použitím výsledkov viacerých matematických odborov a výpočtovej techniky. Dokáže vytvárať matematické modely rôznych javov a situácií a na ich základe hľadať odpovede na otázky príslušného odboru, navrhovať technické riešenia, či prijímať rozhodnutia.

Mediálna gramotnosť

Absolvent kurzu dokáže na vyššej úrovni riešiť zložité problémy, ktoré súvisia s tvorbou, využívaním a distribúciou mediálneho obsahu, pričom: • má schopnosť kompetentne komunikovať vo všetkých mediálnych formách,
• používa komunikačné stratégie s vedomím ich etických a právnych kontextov a limitov,
• dokáže efektívne používať najnovšie mediálne technológie s cieľom prístupu, získavania, obnovovania alebo zdieľania obsahu, a to na uspokojenie individuálnych alebo skupinových potrieb a záujmov,
• spoľahlivo, na vysokej odbornej úrovni chápe, analyzuje a kriticky hodnotí účasť na všetkom, čo tvorí našu súčasnú masmediálnu kultúru,
• dokáže analyzovať zdroje rôznych informácií, ich pôvod, kvalitu a spoľahlivosť s cieľom ich kompetentného využitia a sprístupnenia ostatným,
• rozumie spôsobu fungovania mediálneho priemyslu a spôsobu vytvárania mediálnych správ,
• identifikuje rôzne typy mediálneho obsahu a správne posudzuje presnosť, spoľahlivosť a hodnotu mediálneho obsahu.

Ekonomická a finančná gramotnosť

Absolvent kurzu rozumie pôsobeniu všetkých trhových subjektov na jednotlivých typoch trhov v ich vzájomných väzbách a súvislostiach. Dokáže navrhovať a realizovať vhodné opatrenia na zveľaďovanie spoločných zdrojov v komunitách, do ktorých patrí. Ako zodpovedný spotrebiteľ využíva všetky práva na to, aby racionálnym spôsobom dosahoval ekonomické a finančné ciele, pričom optimalizuje štruktúru využívaných finančných produktov rozličných typov finančných inštitúcií. Rozumie podnikateľskej činnosti a jej možným formám, vie analyzovať jednotlivé činnosti vykonávané podnikmi a inými organizáciami a cieľavedome ich usmerňovať na dosahovanie ekonomických a finančných cieľov. Je schopný analyzovať ekonomickú stránku činnosti organizácie, zhodnotiť efektívnosť jej hospodárenia a navrhnúť potrebné opatrenia. Vie zanalyzovať vplyvy pôsobenia jednotlivých hospodárskych subjektov na národné hospodárstvo a jeho makroekonomické ukazovatele, ako aj dopady vývoja makroekonomických veličín na hospodárenie jednotlivých subjektov. Vie zhodnotiť dôsledky využívania jednotlivých nástrojov hospodárskej a sociálnej politiky štátu na hospodárenie a správanie sa jednotlivých ekonomických subjektov v národnej ekonomike, ako aj na medzinárodné ekonomické vzťahy. Rozumie mechanizmu výpočtu jednotlivých daní a vie zhodnotiť vplyv každej z nich na jednotlivé ekonomické subjekty a ich ekonomické rozhodovanie v medzinárodnom meradle. Dokáže analyzovať procesy medzinárodnej ekonomickej integrácie a ich vplyv na jednotlivé národné ekonomiky, a to aj v kontexte medzinárodných podporných grantových schém. Rozumie fungovaniu ekonomiky tak na mikroekonomickej úrovni, ako aj na makroekonomickej úrovni.

Sociálne kompetencie

Absolvent kurzu dokáže efektívne fungovať v interakcii s inými ľuďmi a budovať tímovú spoluprácu. Vie využívať vlastné silné stránky, vyvažovať a dopĺňať silné a slabé stránky ostatných na efektívne dosahovanie cieľov. Rešpektuje etické hodnoty a všeobecne platné normy správania sa, dokáže akceptovať inakosť, byť tolerantný, slušný, zdvorilý a ohľaduplný. Je schopný nadväzovať a udržiavať vzťahy, vytvárať a využívať siete kontaktov. Dokáže identifikovať konfliktné situácie, v rámci manažmentu konfliktov je schopný posúdiť situáciu, navrhnúť vhodné stratégie riešenia, minimalizovať disfunkcie a podporovať konštruktívny dialóg. Vie sa správať asertívne a používať efektívnu komunikáciu.

Schopnosť učiť sa

Absolvent kurzu si pri učení sa volí a používa efektívne metódy na zlepšenie pamäte a spôsoby učenia sa v konkrétnych situáciách s cieľom maximalizovať rýchlosť vlastného myslenia a spracovávania informácií. Učí sa efektívne premysleným spôsobom, na základe jasného časového plánu a zmyslu-plného zoznamu súvisiacich úloh na riešenie. Jedinec si dokáže zvoliť najvhodnejšiu techniku a metódu pre racionálne štúdium. Vlastné učenie realizuje v súlade s preferovanými stratégiami učenia sa, ktoré zohľadňujú jeho silné a slabé stránky. Dokáže dlhodobo zotrvať v učení a modifikovať ho v súlade s cieľmi pre život, osobný, pracovný rozvoj a rozvoj vlastnej kariéry. Jedinec si iniciatívne vyhľadáva, vyberá a organizuje vlastné učenia sám, a to individuálne alebo v skupinách vo formálnom i neformálnom vzdelávaní alebo v procese informálneho učenia sa. Priebežne pritom reaguje na životné zmeny a prekonáva vznikajúce prekážky. V rámci manažmentu učenia sa je schopný posúdiť situáciu, navrhnúť vhodné stratégie a riešenia na zvýšenie efektívnosti učenia.

Digitálna gramotnosť

Absolvent kurzu dokáže riešiť zložité problémy vo svojom odbore s použitím digitálnych zručností. V problémových oblastiach digitálnych zručností dokáže:
1. Prispôsobiť a testovať vyhľadávaciu stratégiu pre dáta, informácie a digitálny obsah.
2. Prispôsobiť digitálne technológie a nástroje na komunikáciu, integrovať digitálne identity.
3. Vytvoriť digitálny obsah, skonvertovať formáty, zdokumentovať postupy, zostaviť program na vytváranie digitálneho obsahu vo svojom odbore.
4. Skombinovať a zdôvodniť spôsoby na ochranu bezpečnosti zariadení a digitálneho obsahu.
5. Zdokumentovať technické problémy, zdôvodniť spôsoby ich riešenia, zlepšiť vlastné digitálne zručnosti.Jedinec dokáže riešiť zložité problémy vo svojom odbore s použitím digitálnych zručností. V problémových oblastiach digitálnych zručností dokáže:
1. Dáta a informácie:
– Posúdiť a skombinovať informačné potreby viacerých, prispôsobiť vyhľadávaciu stratégiu na vyhľadanie údajov, informácií a digitálneho obsahu, zdokumentovať voľbu postupov a stratégie.
– Zhodnotiť a opraviť dôveryhodnosť a spoľahlivosť údajov, informácií a digitálneho obsahu.
– Testovať a konsolidovať spravovanie údajov, informácií a digitálneho obsahu v optimálnom štruktúrovanom prostredí na použitie vo svojom odbore.
2. Komunikácia a spolupráca:
– Prispôsobiť a skombinovať rozličné digitálne technológie a komunikačné nástroje na optimálne použitie v danom kontexte.
– Prispôsobiť a skombinovať digitálne technológie na poskytovanie a využívanie údajov, informácií a digitálneho obsahu, prispôsobiť a skombinovať nástroje a postupy uvedenia zdroja.
– Prispôsobiť a skombinovať digitálne služby na participáciu v občianskej spoločnosti.
– Prispôsobiť a skombinovať digitálne nástroje a technológie na spoluprácu v digitálnom prostredí a na spoluvytváranie údajov, zdrojov a znalostí v danom kontexte.
– Riešiť porušenie zásad netikety pri používaní digitálnych technológií v digitálnom prostredí, vytvoriť dodatočné pravidlá, upraviť komunikačné stratégie, zachovávať aspekty kultúrnej a generačnej rozmanitosti.
– Integrovať a skonsolidovať digitálne identity, spôsoby na ochranu dobrého mena v digitálnom prostredí a dáta vytvorené viacerými nástrojmi alebo službami.
3. Vytváranie digitálneho obsahu:
– Vytvoriť nový digitálny obsah podľa návrhových vzorov, skonvertovať digitálne formáty.
– Skombinovať a zdokumentovať spôsoby, ako upraviť, spresniť, zlepšiť a integrovať nové a existujúce časti digitálneho obsahu s cieľom vytvoriť nový a originálny obsah.
– Zdôvodniť výber pravidiel autorského práva a licencií pre údaje, informácie a digitálny obsah.
– Zostaviť komplexný program z príkazov pre výpočtový systém na automatizované riešenie daného problému alebo generovanie digitálneho obsahu vo svojom odbore.
4. Bezpečnosť:
– Posúdiť a skombinovať najvhodnejšie spôsoby a opatrenia ochrany zariadení, súkromia a digitálneho obsahu, zdokumentovať riziká a hrozby v digitálnom prostredí.
– Kriticky zhodnotiť spôsoby poskytovania, využívania a ochrany osobných údajov a súkromia v digitálnom prostredí a ich kombinácií, vytvoriť nové vyhlásenie digitálnej služby o ochrane osobných údajov podľa vzoru.
– Zdôvodniť a zdokumentovať spôsoby na predchádzanie zdravotným rizikám a hrozbám pri používaní digitálnych technológií a ako používať digitálne technológie na prospech spoločnosti.
– Zdôvodniť a zdokumentovať najvhodnejšie riešenia na ochranu životného prostredia pred vplyvom digitálnych technológií a ich používaním.
5. Riešenie problémov:
– Zdokumentovať technické problémy pri používaní digitálnych zariadení a prostredí, zdôvodniť najvhodnejšie riešenia.
– Zdokumentovať informačné potreby vlastné aj druhých, skombinovať digitálne nástroje na ich riešenie, zdokumentovať ich prispôsobenie.
– Skombinovať a zdokumentovať digitálne nástroje a technológie na vytváranie znalostí, inováciu procesov a produktov, vytvoriť riešenia koncepčných problémov.
– Skombinovať a zdokumentovať spôsoby na zlepšenie digitálnych zručností, zosúladiť rozvoj digitálnych zručností v skupine.

Environmentálna gramotnosť

Absolvent kurzu systémovo rozumie vzťahom medzi životným prostredím a spoločnosťou, výrobou a spotrebou. Vie sledovať, analyzovať, zavádzať a riadiť nové technológie a postupy, ktoré prispievajú k efektívnemu využívaniu zdrojov a/alebo, ochrane životného prostredia a/alebo environmentálnemu manažmentu. Dokáže implementovať systémy environmentálneho manažmentu, vrátane pravidelného monitoringu a hodnotenia opatrení podľa definovaných cieľov. Generuje spätnú väzbu od všetkých zúčastnených strán, zhromažďuje podnety a na základe konzultácií zvažuje alternatívy pri navrhovaní vylepšovania prístupov. Dokáže analyzovať zhromažďované údaje. Na základe zistení predkladá odporúčania na zmeny a na podporu a vylepšenie prístupov, vie aplikovať stanovené/zavedené systémy podpory environmentálneho manažmentu. Monitoruje environmentálne problémy/incidenty a pripravuje hlásenia príslušným orgánom. Má kognitívne chápanie princípov trvalo udržateľného rozvoja vo vzťahu k sociálnym otázkam a aktívne presadzuje princípy trvalo udržateľného rozvoja.

Občianske kompetencie

Absolvent kurzu rozumie princípom a zásadám demokratickej spoločnosti, rešpektuje a dodržiava ich. Jedinec je schopný kriticky chápať koncepty: občianstvo, štátna príslušnosť, národnosť, demokracia, pozná atribúty fungovania samosprávy a štátu, rozumie zmyslu rozdelenia právomocí v historickej a komparatívnej perspektíve. Rozumie fungovaniu národného hospodárstva, postaveniu cirkví, princípom a fungovaniu neziskového sektora. Zúčastňuje sa na demokratickom rozhodovaní a na občianskych aktivitách. Konštruktívnym spôsobom vyjadruje svoje politické a občianske názory a postoje, uvedomuje si a podporuje verejný záujem, vrátane udržateľného rozvoja spoločnosti. Má vedomosti o regionálnych a globálnych problémoch a ich príčinách. Podporuje sociálnu, kultúrnu, etnickú a náboženskú rozmanitosť, rodovú rovnosť a udržateľný životný štýl a kultúru mieru a nenásilia. Angažuje sa v prospech znevýhodnených skupín v zmysle rovnosti práv a príležitostí. Rozumie konceptu ideológie a kriticky vníma rozličné skupinové záujmy skryté za rôznymi interpretáciami skutočnosti ako aj príčiny a dôsledky regionálnych a globálnych problémov a konfliktov. Preukazuje zmysel pre zodpovednosť a rešpekt voči spoločným hodnotám, ktoré sú potrebné na zabezpečenie súdržnosti ľudského spoločenstva.

Osobnostné a emocionálne kompetencie

Absolvent kurzu je schopný udržiavať si emocionálnu stabilitu a pozitívny prístup k práci. Dokáže regulovať vlastné správanie a dlhodobo si udržiavať koncentráciu na prácu. Voči ostatným vystupuje s rešpektom, toleranciou a empatiou. Zvláda dlhodobo zvýšenú pracovnú záťaž a stres. Je schopný pružne sa adaptovať na rýchlo meniace sa podmienky. Verí vo vlastné schopnosti, je vytrvalý, sebavedomý a motivovaný dosahovať vytýčené ciele. Dokáže identifikovať a využívať možnosti na svoj ďalší rozvoj a autonómne pristupovať k rozhodnutiam o vlastnej kariére. Chápe dôležitosť budovania rovnováhy medzi pracovným a osobným životom.

Špecifické kľúčové kompetencie

Organizovanie a plánovanie práce

Absolvent kurzu na základe analýzy aktuálnej situácie v internom a externom prostredí dokáže predvídať budúci vývoj a navrhovať stratégie na ďalšie smerovanie riadenej organizácie a jej útvarov vo vzájomných súvislostiach. Vie sformulovať príťažlivú a zrozumiteľnú víziu a rozpracovať ju do sústavy navzájom sa podporujúcich dosiahnuteľných a merateľných cieľov s rôznym časovým horizontom. Dokáže zhodnotiť, porovnať a určovať priority pri plnení jednotlivých cieľov. Je schopný skĺbiť jednotlivé funkčné a podnikateľské stratégie s celkovou stratégiou organizácie. Pri obmedzených disponibilných zdrojoch vie posúdiť klady a zápory možných variantov ich rozdeľovania, v súlade s dlhodobými aj krátkodobými cieľmi a stratégiami organizácie a jej útvarov. Dokáže pružne a efektívne riadiť činnosti, procesy a vzťahy, ako aj alokovať jednotlivé zdroje (ľudské, finančné, materiálne, časové a i.) v súlade s určenými cieľmi v podmienkach meniaceho sa prostredia organizácie. Je schopný v uvedenom kontexte zmysluplne a efektívne využívať a riadiť vlastný čas, ako aj pracovný čas podriadených. Dokáže komplexne zhodnotiť výsledky kontrolnej činnosti v rámci organizácie a jej útvarov, prijať a presadiť potrebné opatrenia na nápravu zistených nedostatkov.

Schopnosť prijímať rozhodnutia a niesť zodpovednosť

Absolvent kurzu vie samostatne, resp. i v spolupráci s inými prijímať strategické a operatívne rozhodnutia v oblastiach plánovania, organizovania, vedenia podriadených aj kontroly, a to aj v krízových situáciách. Je schopný identifikovať, zvažovať a vyhodnocovať súvisiace riziká. Dokáže identifikovať a sformulovať problém na riešenie, určiť priority a kritériá na rozhodovanie, hodnotiť a vybrať optimálny variant z viacerých možností riešenia. Na základe dôkladnej analýzy získaných informácií vie zaujať vlastný postoj a presadiť ho vhodnou argumentáciou. Prijaté rozhodnutia dokáže zrozumiteľne vysvetliť a obhájiť. Je schopný predpovedať dôsledky realizovaných rozhodnutí a niesť za ne riadiacu zodpovednosť.

Analytické myslenie

Absolvent kurzu dokáže logicky uvažovať, skúmať príčiny a následky, jeden úsudok odvodzovať od druhého a rýchlo dospieť k správnym záverom. Vie získavať relevantné informácie, vyberať z nich to závažné a podstatné, preverovať súvzťažnosti, porovnávať a skúmať ich. Promptne dokáže prísť na podstatu problému. Zložité vzťahy dokáže rozdeliť na jednotlivé časti, ktoré usporiada do kategórií a na ich základe pripraví stratégiu pre nasledujúci postup. Dokáže pracovať s rôznymi informáciami a je schopný uplatniť sa pri príprave teórií a usporadúvaní nových poznatkov.

Tvorivosť (kreativita)

×Jedinec disponuje originálnym spôsobom vnímania a myslenia, schopnosťou sebadisciplíny, koncentrácie a pevnou vôľou finalizovať úlohu, nápad, riešenie či myšlienku. Je schopný úlohu alebo problém pohotovo rozanalyzovať podľa konkrétnej situácie, všimnúť si a vystihnúť problém resp. jeho riešenie aj tam, kde ho iní nepostrehli. Dokáže vyberať, pretvárať a spájať prvky a poznanie z predchádzajúcej skúsenosti formou, ktorej výsledky obsahujú nové, doteraz nereflektované a často originálne momenty.

Vodcovské schopnosti

Absolvent kurzu vie ostatných nadchnúť pre stanovené vízie a ciele organizácie a jej útvarov, viesť a motivovať ich počas celej doby ich napĺňania k žiaducemu pracovnému výkonu a správaniu. Je schopný nastaviť efektívny motivačný systém pre podriadených a vytvárať inšpiratívnu, tvorivú a podporujúcu pracovnú atmosféru. Na pracovisku dokáže budovať dôveru a dobré vzájomné medziľudské vzťahy. Vie inšpirovať ostatných k iniciatívnemu plneniu pracovných úloh a k hľadaniu nových prístupov a riešení. Konfliktným situáciám dokáže predchádzať, resp. ich odhaliť v zárodku a konštruktívne riešiť. Má vodcovské a vyjednávacie schopnosti, dokáže vecne diskutovať o vzniknutých problémoch a presvedčiť ostatných o vhodnom spôsobe ich riešenia. Umožňuje podriadeným poučiť sa z chýb, ktoré urobili.

Podnikavosť

Absolvent kurzu dokáže identifikovať a využiť príležitosti na vytváranie hodnoty skúmaním sociálneho, kultúrneho a ekonomického prostredia. Rozvíja súčasne niekoľko nápadov a príležitostí na vytváranie hodnoty, vrátane lepších riešení existujúcich a nových výziev. Vypracováva plány budúcich scenárov, ktoré pomôžu usmerniť budúce konanie. Vie rozpoznať potenciál, ktorý má nápad na vytvorenie hodnoty a identifikujte vhodné spôsoby, ako ho čo najlepšie využiť. Dokáže posúdiť dôsledky myšlienok, ktoré prinášajú hodnotu a vplyv podnikateľských akcií na cieľovú komunitu, trh, spoločnosť a životné prostredie. Identifikuje a vyhodnocuje vlastné silné a slabé stránky a taktiež silné a slabé stránky osôb alebo skupín na dosiahnutie vlastných zámerov. Je odhodlaný premeniť myšlienky na činy a uspokojiť vlastné alebo skupinové zámery. Dokáže získať a spravovať zdroje potrebné v ktorejkoľvek fáze realizácie vlastného zámeru, vrátane technických, právnych, daňových a digitálnych zdrojov. Plánuje, zavádza a hodnotí finančné rozhodnutia podľa časového harmonogramu, efektívne komunikuje, presviedča, vyjednáva, riadi diskusiu a vyvodzuje vzájomne ekonomicky výhodné riešenia. Jedinec je schopný konať a pracovať nezávisle na dosiahnutí cieľov, dodržiavaní zámerov a plnení plánovaných úloh pomocou projektového riadenia. Definuje priority a vytvára akčné plány, rozhoduje aj v situáciách, pri ktorých výsledok rozhodnutia nie je istý, ak sú dostupné informácie čiastočné alebo nejednoznačné, alebo ak existuje riziko neplánovaných výsledkov. Dokáže sa spájať, spolupracovať a sieťovať s inými pri rozvoji a premene nápadov na činy. Je schopný vyvodiť poučenie zo situácií pri realizácii zámerov a poučiť sa z dosiahnutých výsledkov, ako aj odovzdávať poučenie ostatným.

Strategické a koncepčné myslenie

Absolvent kurzu je schopný rozmýšľať v širších súvislostiach, riešiť nové a nepredvídateľné situácie, využívať a zovšeobecňovať doterajšie skúsenosti a nadobudnuté vedomosti. Dokáže predstaviť a sprostredkovať vlastnú víziu. Je schopný predvídať pôsobenie determinujúcich faktorov, t.j. predvídať zmeny v prostredí a pripravovať reakcie na zmeny. Dokáže koordinovať a zosúlaďovať činnosti tak, aby dosiahol maximálny efekt.

Odborné vedomosti

systém vykonávania analýz a prognóz vývoja

postupy a metódy vedenia porád

modely riadenia zmien

manažment priemyselných procesov

finančný manažment

environmentálny manažment

teória organizácie a riadenia tímov

metódy a postupy plánovania ľudských zdrojov

digitálne spracovanie dát

postupy v oblasti prípravy plánu projektu, vrátane plánu aktivít, financií, riadenia rizík, zdrojov a pod.

vnútorné organizačné smernice – normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy

základné znalosti z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásady bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásady bezpečného správania na pracovisku a bezpečné pracovné postupy

zásady vedenia pracovného kolektívu

metódy a postupy hodnotenia pracovného výkonu zamestnancov

manažment pre nižších manažérov

projektový manažment

manažment kvality

metódy a postupy zostavovania harmonogramu práce

princípy projektovej logiky a fázy projektového cyklu

zásady a techniky profesionálnej komunikácie

princípy tvorby kalkulácií a rozpočtov

zásady a právne normy súvisiace s ochranou osobných údajov

spôsoby využívania dokumentov v elektronickej podobe

Odborné zručnosti

sledovanie platnej legislatívy a kontrola jej uplatňovania v súlade s internými predpismi organizácie

ovládanie základných znalostí z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásad bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásad bezpečného správania na pracovisku a bezpečných pracovných postupov

plánovanie časového priebehu interného/externého projektu, vrátane nárokov na pracovníkov, prostriedky a financovanie

plánovanie koncepcie riadenia interného/externého projektu

nastavovanie parametrov na hodnotenie projektu

návrh spôsobov ochrany organizácie voči rizikám a návrh spôsobov využitia príležitostí projektov, portfólia projektov alebo programov

spracovávanie návrhov kontroly súladu časového a vecného harmonogramu realizácie projektu

sledovanie rozpočtu, úloh a termínov v rámci projektu

analýza požiadaviek zákazníka, prezentácia projektu zákazníkom a komunikácia so zákazníkom o projekte

podávanie návrhov, inovácií smerujúcich k zlepšovaniu postupov a riešení v rámci projektu

uplatňovanie právnych predpisov pri nakladaní s osobnými údajmi

komunikácia a spolupráca s ďalšími úsekmi a útvarmi organizácie

vedenie pracovného kolektívu

spolurozhodovanie o nákladoch a možnostiach financovania projektov

plánovanie a riadenie projektov – Špecifikácia: Odporúčaná je znalosť metodológie, alebo nástroja pre riadenie projektov, napr. Price 2 (odporúča Európska komisia), IPMA, Project Management Associate/Professional od PMI a iné.

orientácia v dokumentácii, metódach, normách, právnych a ďalších predpisoch v organizácii

príprava a výber pracovníkov, prostriedkov a dodávateľov interného/externého projektu

plánovanie cieľov, obmedzení a predpokladov interného/externého projektu

určovanie a kontrola dodržiavania pravidiel v projekte

plánovanie výstupov projektu, ich kvality, časového priebehu, dodávateľov a pod.

prognóza možných vplyvov vonkajšieho prostredia na interný/externý projekt

sledovanie plnenia prác na projekte, plánovanie úloh

tvorba rozpočtových častí projektov s väzbou na finančné, technické a ekologické limity

analýza rizík a príležitostí, návrh opatrení na ochranu voči rizikám a na využitie príležitostí interného/externého projektu

vedenie agendy projektovej dokumentácie

získavanie, aplikácia a odosielanie dokumentov v elektronickej podobe

vyjednávanie s účastníkmi a zmluvné zabezpečenie komplexného interného/externého projektu

plánovanie, koordinácia, prideľovanie prác a kontrola výsledkov práce počas realizácie projektu

koordinácia všetkých projektov v portfóliu (alebo programe) projektov organizácie

projektové riadenie v manažmente

PRACOVNÉ PROSTRIEDKY

Kancelárske prostriedkyKancelárske potreby (perá, zošity, bloky a ostatné kancelárske potreby)
Kancelárska technika malá (tlačiarne, faxy, skenery, telefóny, kalkulačky, stroje na úpravu dokumentov, prezentačná technika)
Kancelárska technika veľká (kopírovacie a tlačové stroje, veľkoformátové tlačiarne, dokumentové skenery, skartovačky…)
IT výpočtová technika (počítače, úložisko dát, káble a konektory, klávesnice, myši, software…)Tlačoviny, textové dokumentyOdborná literatúra
Normy (technické normy, ISO normy…)
Zákony, vyhlášky, nariadenia

PROFIL PRÁCE

Charakter činností:

Rutinné kancelárske práce ?Odborné nemanuálne práce ?Riadiace práce ?
Postup práceRámcovo vymedzený postup práce ?Bližšie neurčený postup práce ?
Vedenie podriadených pracovníkovVedenie tímu v administratíve (napr. oddelenia, referátu, koordinácia projektu a pod.) ?
Zodpovednosť za výsledky a hodnotyVeľká zodpovednosť, prípadné straty sú veľké alebo ťažko odstrániteľné (nahraditeľné)

INOVÁCIE

Digitalizácia, softverizácia

Charakteristika:

Ide o digitálnu transformáciu procesov, ktoré sa týkajú dokumentov a činnosti osôb. Cieľom je dodatočným spracovaním získať väčší úžitok z existujúcich informácií a transformovať ich na procesy riadené počítačom. Výsledkom je digitalizácia procesov, ako napr. komunikácia s technickou podporou pomocou hlasového bota počas hlásenia technických problémov. Ľudská pracovná sila sa tak musí preorientovať na nové špecializácie s vyššou pridanou hodnotou. Tým vzrastá potenciál na inovácie, nové produkty a služby.

Online interná a externá komunikácia

Charakteristika:

Digitálna komunikácia vo vnútri organizácie a s externým prostredím s využitím nových platforiem a zariadení.

Elektronizácia dokumentov

Charakteristika:

Nahradenie dokumentov v papierovej forme digitálnymi formami, paperless management, jednoduchšia archivácia, eliminácia strát, zálohovanie, možnosť okamžitých úprav.

Dátová analytika (Big Data)

Charakteristika:

Ako sa dáta stávajú strategickým zdrojom pre firmy, bude sa zvyšovať ich zložitosť, narastie počet analyzovaných premenných ako aj typy a rýchlosť vykonávaných analýz. Takmer všetky analýzy, ktoré sa postupne v organizačných procesoch udomácnia, budú založené na strojovom učení („machine learning“ alebo ML) a rôznych metódach umelej inteligencie („artificial intelligence“, AI alebo UI). Približne do roku 2024 bude podľa trhových analytikov rozsah manuálnych a ad-hoc úkonov týkajúcich sa manažmentu dát a informácií redukovaný o minimálne 45%, a to najmä vďaka strojovému učeniu (ML) a automatizácii používajúcej rôzne prvky UI. Už do troch rokov sa očakáva, že polovica všetkých analytických dopytov bude generovaná skrz spracovanie hlasu a prirodzeného jazyka, čo bude znamenať významnú rolu UI ako iniciátora a interpretátora analýz. Jedna z kľúčových technológií podporujúcich UI a analytiku vo všeobecnosti sú tzv. grafové databázy (na rozdiel od dnes štandardných relačných, SQL riešení) – u týchto sa predpokladá 100% medziročný trhový nárast v najbližších troch až piatich rokoch.

Líderstvo a manažment

Charakteristika:

Motivácia a hodnotenie zamestnancov na diaľku, zvládanie krízových situácii remote tímu (riadenie výkonu zamestnancov, pracovno-právna agenda), delegovanie na diaľku, zaúčanie na diaľku, starostlivosť o mentálne zdravie zamestnancov, diverzita v tímoch, nábor nových zamestnancov na diaľku. Príklad využitia: nová manažérska disciplína.

Podmienky prijatia na kurz:

1, Vysokoškolské vzdelanie – min. prvého stupňa (Bc.)
2, Byť v evidencií uchádzačov o zamestnanie na ÚPSVaR
3, Zamestnaní majú možnosť hradiť kurz sami na splátky

Rekvalifikačný kurz je možné absolvovať aj dištančne on-line z pohodlia domova.
Po absolvovaný kurzu obdržíte Osvedčenie, s ktorým sa uplatníte ako projektový manažér v kancelárií.

Informácie o kurze:

Adresa realizácie kurzu:
Akadémia IT a Manažmentu
Francisciho 628/1, R. Sobota

Lektor: Bc. Kornel Kuvik, DiS.
Výuka ráno: 07:30 – 11:30 hod
Výuka poobede: 12:00 – 16:00 hod
Výuka večer: 16:00 – 20:00 hod
Výuka trvá: 20 dní / 100 hodín

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *